Manglerud løper for Barnekreftforeningen i årets TV-aksjon!

en gruppe barn som løper

Fredag 11. oktober skal 1.-6. og 8-10 ha skoleløp! 7. Klasse skal ha skoleløpet mandag 14.oktober.

Årets TV-aksjon går til Barnekreftforeningen, som skal etablere familiehus ved universitetssykehusene i Tromsø, Trondheim, Bergen og Oslo. Her kan barn med alvorlig sykdom og familien deres bo sammen mens barnet er under behandling.

Vi ønsker å gi elevene en mulighet til å hjelpe andre, og vi håper at dette kan motivere elevene både før-, under- og etter skoleløpet! Skolen vil legge til rette for barn som av ulike grunner ikke kan løpe eller gå. Målet er at alle elever skal inkluderes i aktiviteten.

Før skoleløpet: Hver elev får et skjema, der man fyller inn støttespillere og beløpet de ønsker å gi. Støttespillere, som for eksempel foreldre, besteforeldre, tanter, onkler og naboer, kan betale en selvvalgt sum per runde eleven løper.

Etter endt løp kan eleven gi beskjed til sine støttespillere hvor mange runder de løp. Innbetalinger kan gjøres gjennom skolens Spleis, der innbetalinger er anonyme og kontantfri. På samme nettside er det mulig å følge med på hvor mye skolen har samlet inn totalt.

Link: https://spleis.no/383829